Sparkad... :(

Alltså så himla otur jag har!
 
När jag ommer ut tillstallet flyter allt på jätteba, tills jag ska gå och hämta Dicksson då jag inser att det står en häst i hagen som inte alls ska stå där!?
 
Desutom står en av dom andra hästarna och huggero sparkar mot dom andra. Går självklart inte in och hämtar Dicksson då han är ganska låg i rang men inte är den som ger sig på andra!
 
Efter tacktiksnack och planeringar så sätter vi en den ovälkomna hästen i en annan hage och jag, Louise och Jenny tar in våra hästar.
 
På vägen ut så går jag i mitten, Louise och Billy i täten och Jenny och Nemo sisst. Nemo tror vi än så länge är högst i rang och jag har inte en aning och ifall Dicksson är rädd för honom eller om han blev rädd för något i skogen men iallafall så hoppar han till och börjar springa framåt, in i Billys rumpa som självlart sparkar bakut och med extrem otur träffar Dickssons bakben. Han hoppar till och springer någon meter innan jag rycker till så at han ska stanna. Ser då att jag har ett jack i bakbenet som blöder. 
Går snabbt in i stallet och tvättar det och undersöker, inte jättestort men ganska djupt.
 
Går upp med honom till Cribba och han söger att han visar bankt en att jag absolut inte ska hoppa utan låta honom vila. 
När jag kommer ner i stallet och börjar med att tvätta igen så kommer min dressyrtränare Ewa och hon säger att jag absolut ska rida, och Ewa brukar veta bäst så det vara bara att sadla och gå upp till banan ;)
 
Skritt, trav, skritta av, gå ner till stallet, tvätta såret igen.
 
Innan jag åkte hem så tvättade jag såret med sårtvätt, tvål och jodpax. Imorron blir det samma sak igen om det fortfarande blöder lika mycket (för att det blödde en del). Annars så är det bara på med Idomin och sedan upp och rida!
 
 
Riktigt surt att inte få hoppa eftersom att jag ska vara med i Div ll snart och jag gärna ville träna!
 
Menmen, så är hästlivet. 
 
//Nora
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0