Div ll, Allsvenskan omg. 2, Färentuna RK

Först vill jag bara säga att jag älskar min ponny över A L L T annat på denna jord. 
 
 
Orkar verkligen inte skriva om allt in i minsta detalj men iallafall, 6.30 gick jag och la famlila upp. Åt frulle och drog till Emma som var helt underbar och ställde upp som hästskötare idag! 
Mot Rasta och ponnyn!
Borsta honom fin och lasta, han gick bara rakt in och redan då hade han räddat min dag! Bella tog det 55 min att lasta... Och han gick bara rakt in! ;)
 
När vi kom fram till Färingsö så gjorde vi väll det vanliga... Anmäla oss och kolla startlistan! Visade sig att det blev helt perfekt att gå och ta ut ponnyn ur transporten och sadla + tränsa.
Skrittade lite i collectingring med Mathilde men vi var ensamma från rasta men 12 andra b-ponnyer för att det var fullt på framhoppningen, och det var INGEN stor collectingring...! Så vi skrittade runt lite på en väg som lång precis brevid!
In på framhoppningen och han var riktigt framme och hoppade kanske lite slarvigt men fint, in på banan fast jag knappt kunde banan! Men jag fixade den och försökte verkligen att ta ut svängarna ordentligt men eftrsom att banan var så himla pytteliten så fanns det inget annat att göra! 
Grundomgång på 8 hinder, på 5an tappade jag vänsta stigbygeln, red restan utan och eftersom att det var flygande (omhoppning direkt utan ny startsignal) så körde jag dom hindrena också utan stigbygel! 
 
PÅ 10an blev det verkligen missbedömning av båda! Jag trodde att han som vanligt skulle komma nära inpå hindret och ta i ordentligt med bakbenen men ponnyn trodde typ att det var en oxer eller något så han hoppade jättelångt ifrån och eftersom att jag inte var beredd eller med alls så rev han med bakbenen, osis!
 
Fyra fel och supernöjt equipage!
 
Andra omgången, jag blev intagen till Lag 2 och skulle in och hoppa igen. En bana på 8 hinder, fan lära sig ny bana... På framridningen önskade jag VERKLIGENVERKLIGENVERKLIGENVERKLIGEN att det var en dressyrtävling!
 åhh han var så himla fin!  
Har aldrig gått så bra, någonsin! Formen och allt bara flöt på och vi fick riktigt fina språng och vi var verkligen med varandra, VI VAR ETT. Detta höll sig in på banan, jubel från folk från andra klubbar och en överlycklig mamma! 
 
Laget slutade på sammalnlagt 4 fel vilket inte innebar omhoppning så det vara bara att ställa in ponnyn i transporten och tacka och bocka för världens bästa dag.
 
Lag 2 slutade på en 10e plats och Lag 1 på en 7e. Och gissa vad?
BÅDA LAGEN ÄR I FINAL!! 
Är så hiimla glad! 3/10 på Botkyrka, då tar vi hem ALLT. 
 
 
Bilder kommer! 
 
 
Det här inlägget blev långt men det är värt att läsa, 
 
 OCH GISSA VEM SOM BLIR 13 OM 2 TIMMAR?? 
WIIEHÅÅÅ, GLAD SOM FAAEN! 
 
Gratta mig genom att fråga en eller fler frågor på frågestunden! 
 
/Nora
 

Kommentarer
Postat av: Selma

Grattis i efterskott! :) Snygg blogg förresten! :)

2012-09-24 @ 16:30:01
URL: http://selmahodziiics.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0