Dreamer idag

Idag när jag kom ut till stallet tog vi (jag och Emma) in våra hästar.

När jag skulle börja borsta så märkte jag att hon svankade för borsten. När jag kände med fingrarna så märke jag att hon verkligen svankade hon böjde ner ryggen något helt sjukt.
Dreamer är väldigt känslig för kyla så jag trodde att det var det som var problemet. Altså när hon blir kall så blir hon stel och ryggen och musklerna blir också stela.

Då testade jag att gnugga med en handduk för att hon skulle få upp värmen i ryggen. När jag hade gjort det ett tag så la jag på ett dun täcke och borstade klart henne. Efterdet gnuggade jag lite när hon hade täcket på. Sen tog jag en kort prommenix, mest för att få igång hennes blodcirkulation.

Men hon fortsatte svanka så jag bestämde mig för att inte rida och bara gå med henne medans Emma red. Så jag och Emma red/gick ett par kilometer. Sedan började det regna och då gick vi tillbaka.
Emma galopperade lite i ridhuset och jag tränade frihetsdressyr. Eller jag släppte henne inte utan la upp tyglarna på hennes rygg så jag inte höll i henne. Hon var jätteduktig!! <3.



Ja det var väl min dag idag da!

Ps jag fick en massa hjelp av olika människor! För jag visste inte exsakt vad jag skulle göra!


Kommentarer
Postat av: Klara

Nej! :( Stackars pluttis :'(

2012-09-23 @ 11:35:01
Postat av: Rebecca Nilsson

Hejsan!

Äntligen avslöjar jag vinnaren ur veckans blogg. Kika in och kolla om det blev du. Om inte, kan du vara med och tävla igen.:)

http://rebeccahnilsson.blogg.se/2012/september/vinnaren-av-veckans-blogg-ny-omgang.html#comment

2012-09-23 @ 13:31:47
URL: http://rebeccahnilsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0