Kommentar om Dick!

Fick en kommenar om Dick tidigare dag som jag tänkte svara på. Många frågor så vi kan ju kalla den för en DICKFRÅGESTUND!
 
Vart ska Dick stå? 
- Jag ska ha Dick på en ställe som ligger mellan Ekerö centrum och Adelsö, Stockholm.
Stallet heter Rastaborg och det är det absolut bästa stallet! ;)
 
Varför ska du hyra och inte köpa? 
- Jag ska passa på att rida c-ponny så absolut länge till som det går, och eftersom att jag inte är så lång och igentligen bara ska växa två centimeter till (är ca 155 cm) så ska jag ska hyra c-ponny nu och  preliminärt så kanske jag kommer att ha kvar Dick nästa år också omjag inte är för lång! Om jag hade köpt ponny så hade det blivit en d-ponny så att jag skulle kunna rida den längre men då skulle det bli mycket mer konkurens i dem högre klasserna! :)
 
 
Hur är Dick att rida? 
- Dick är inte direkt den där som man sitter upp och börjar jobba med s ågår han i den finaste formen och så utan det man jobbar på för man betat för! Jag tycker att han jätterolig att rida för att man får alltid jobba och när man gör rättså får man som sagt betalt för det!
Han är lite seg men ska visst kunna tända på i hoppningen! :)
 
Pigg/seg? 
- Mer seg är pigg men inte helt "degig"
 
Dum/snäll? 
- Världens snällaste! Inte den som skulle skada med flit om man säger så! 
 
Vägar/ hoppar? 
- Hoppar allt!
 
Vad har han gått för klasser? 
- DRESSYR: När han var yngre så har han gått med stadiga resultat i FEI-klasserna, skulle även vara med i SM för några år sedan men något kom i vägen... På senare år har han tävlat från L:C -> L:A men har även startat någon FEI.
HOPPNING: Upp till L:A vad jag vet! 
 
Hur gammal är han? 
- Jag har för mig att han är född 1995,så att han börjar bli lite äldre! ;)
 
Hur ska Emma göra i höst med häst och sånt?
- Emma ska leta efter en medryttarponny, men det får du fråga henne när hon kommer tillbaka för att jag har inte riktigt 100% koll på det där! Tror att hon ska rida min gamla foderponny i höst tills hon har hittat någon medryttarponny.
 
;) tacksam för svar 
_______________________
 
Hoppas att svaren var godkända! 

Kommentarer
Postat av: Sigrid

Absolut inte för att vara snobbig eller så men om du vill veta så är Dick född 1994;)

2012-08-24 @ 19:54:02
URL: http://sigridofsweden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0